Iaurt a la Morom3t3

Acum 2 saptamani s-a intors Catrina de la cumparaturi si, printre altele, a cumparat si o cutie mare cu iaurt din ala, cu fructe. Nu mai stiu ce fructe erau in el dar o fost bun, ca mi-am bagat mustatile in el. Dupa ce am terminat, am mai poftit insa, nu mai era iar eu nu-s genul sa fac cumparaturi -aia e treaba de muiere. O-ntreb pe Catrina cat face cutia aia si-mi zice ca 4-5 lei. Inmultesc 4.5 cu cat socoteam eu ca ma satura si imi da 13.5. Mult. Daca inmultesc si cu 7… Si asta doar pentru o singura caciula.

Si cum pofta era mare am zis in sinea mea „Cum plm fac astia iaurtul?”. Am pus mana pe internet si am aflat ca nu e mare scofala si am pus numaidecat planul in prcatica.

Ingrediente:

– 850 ml lapte. Eu il iau de la taranii de la piata -2.5lei/l. E si mai bun fiindca e lapte-lapte, cu tot ce-i trebuie, nu umbra aia de lapte ce o gasiti in magazine, desi e bun si ala.
– o cutiuta cu iaurt natural. Nu bagati din alea de la Danone pe care scrie „probiotic” sau „bifidus” (sau era „bidifus”?) ca cica au niste bacterii nasparlii in ele. Iaurt natural, simplu. Mama zicea ca merge sa pun si smantana dar eu am ramas la iaurt.

Laptele se fierbe apoi se lasa sa se raceasca. Cand abia i se mai simte caldura, se toarna cutiutza cu iaurt in el, se amesteca si se aseaza langa o sursa de caldura -are nevoie de 40 grade C timp de 8-10 ore (eu l-am tinut 8 ore) fara a-l misca. Dupa ce trece timpul, il bagati in frigider iar de-aici incolo stiti voi ce aveti de facut.

Eu il pun in cana si-l amestec cu dulceata de capsuni, dulceata de prune si compot de piersici. Puteti sa-l amestecati cu ce vreti voi. Mie-mi iese exact ca ala cumparat de la magazin. Parca mai gros. Cred ca e din cauza ca e lapte adevarat 🙂

E sanatos! Fara conservanti, fara E-uri, fara coloranti, fara… mai stiu eu ce bazaconii…

 

Luati de aici niste retete

Despre Morom3t3

Infinitul îmi devenise neîncăpător. Trebuia să mă nasc.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Iaurt a la Morom3t3

  1. Pingback: Dulceata / gem de mere a la Morom3t3 | Morom3t3's village

Lasă un comentariu