Compot de prune a la Morom3t3

Ingrediente: 5 kg prune, 1 kg zahăr, 3 l apă, 2 cuişoare, o linguriţă rasă de scorţişoară, un plic de conservant. Eu am folosit cantitati duble.

Mod de preparare: Zahărul, apa şi mirodeniile nemăcinate se pun într-o oală de 6-8 l. Cînd siropul clocoteşte, se adaugă circa 1/4 din prunele spălate şi curăţate de codiţe, se amestecă cu lingura în sirop, ca să se înfierbînte toate un minut, apoi, fără să clocotească, se scot cu strecurătoarea şi se pun într-o cratiţă; cînd siropul clocoteşte din nou, se pun alte prune, la fel, pînă cînd se termină toată cantitatea. Prunele se aşează nepresate în borcane, lăsînd un spaţiu liber de 2-3 cm pînă la gura acestora. Siropul se lasă să se mai răcească, apoi se toarnă uniform peste ele, pînă la acelaşi nivel. Borcanele se leagă şi se sterilizează în apă. Dacă se lucrează corect la legat şi sterilizat, nu e nevoie de nici un conservant.

Se purcede in livada.

Se identifica si culeg fructele mai tari.

10kg prune, 2 kg zahăr, 6 l apă, 4 cuişoare, 2 linguriţe rase de scorţişoară, 2 plicuri de conservant. Merele alea erau in trecere, n-au nicio treaba cu compotu’ nostru.

Cînd siropul clocoteşte, se adaugă circa 1/4 din prunele spălate şi curăţate de codiţe, se amestecă cu lingura în sirop, ca să se înfierbînte toate un minut, apoi, fără să clocotească, se scot cu strecurătoarea şi se pun într-o cratiţă.

Cînd siropul clocoteşte din nou, se pun alte prune, la fel, pînă cînd se termină toată cantitatea.

Fotugrafiile cu ele in borcane n-am mai facut ca m-am luat cu altele si am uitat. A iesit foarte bun compotul (e facut acum 2 ani). Anu’ trecut n-am facut ca a batut al batran prunii sa faca tuica si a uitat sa opreasca un pom pentru dulcetzuri si compoturi. Noroc cu caisii, piersicii si gutuii.

Despre Morom3t3

Infinitul îmi devenise neîncăpător. Trebuia să mă nasc.
Acest articol a fost publicat în ... sa ma duc in lume nu ma lasa, Bucatarie și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Compot de prune a la Morom3t3

  1. Kwl Sampson zice:

    Prietene,asta e treaba de muiere.Stai tu cuminte ca faci bine si i se urca femeii la cap:).

Lasă un răspuns

